Menjaga Solat, Taat Kepada Ibu Bapa dan Bersedekah. Ini Rahsia Kejayaan Pemilik Al-Ikhsan

Kongsikan di



Jenama kedai sukan aL-ikhsaN memang cukup popular. Bukan sahaja di kalangan orang dewasa, malah kanak-kanak juga. Tidak kisahlah apa strategi yang digunakan (biasanya akan terpampang perkataan 'sale' sepanjang tahun'), namun jenama ini kian kukuh di kalangan penggemarnya.

Namun, pernahkah kita mengenali siapa pemiliknya jenama sukan ini. Paling membanggakan ia adalah 100 % milik bumiputera yang di kemudi oleh Ali Hassan Mohd Hassan.

Beliau sebenarnya memulakan bisnes ini dengan modal hanya RM50. Dia yang ketika itu menuntut di UTM Skudai memulakan perniagaan dengan menjual barangan sukan kepada kawan-kawan dan pensyarahnya.

Walaupun cemerlang dalam pelajaran dan ditawarkan sambung pengajian ke luar negara, tetapi pemegang Diploma Kejuruteraan Mekanikal ini mengambil keputusan untuk terus menceburi bidang perniagaan sebaik saja tamat pengajian.

Ketika di universiti, dia terpaksa membuat banyak kerja sampingan untuk menampung kehidupan kerana menyerahkan biasiswa yang diterimanya kepada kedua ibu bapanya yang susah. Pada tahun 1993, Ali membuka sebuah kedai kecil di Holiday Plaza, JB dan sejak itu dia tidak lagi berpaling ke belakang.

Sehingga kini,  aL-ikhsaN telah membuka 116 cawangan di seluruh Semenanjung Malaysia dan sedang merancang menembusi pasaran Sabah dan Sarawak dengan cadangan membuka enam cawangan di Kuching dan Kota Kinabalu menjelang 2018.

Pada masa sama, Ali sedang mengintai peluang untuk menembusi pasaran Indonesia dan Thailand dalam tempoh tiga hingga lima tahun akan datang! Ketika ditanya rahsia kejayaannya, Ali tidak lokek berkongsi rahsia iaitu bergantung penuh kepada tuntutan dalam agama Islam.





"Formula aL-ikhsaN dari dulu sehingga sekarang adalah jangan kita meninggalkan solat lima waktu, jaga ibu bapa kita sebaik mungkin, tunaikan zakat dan berikan sedekah dan bantu mereka yang susah," ujarnya.

Sememangnya dia menyerahkan segala ketentuan pada Allah SWT. Menurutnya keajaiban akan berlaku dengan izin Allah. Kita perlu percaya dengan janji Allah, iaitu siapa yang ikut perintah-Nya, kemenangan dan kejayaan akan diberikan di dunia dan akhirat.

Mula-mula nampak susah tetapi sekarang semua keajaiban itu menunjukkan hasil. Dan Inilah isi kejayaan yang sebenar

SUMBER: SYAHRILKADIR.COM
loading...

1 Response to "Menjaga Solat, Taat Kepada Ibu Bapa dan Bersedekah. Ini Rahsia Kejayaan Pemilik Al-Ikhsan"


  1. mari coba keberuntungannya bersama kami hanya dengan
    deposit minimal 10.000 bisa menangkan uang jutaan rupiah
    ditunggu apalagi, segera bergabung bersama kami di F*A*N*S*P*O*K*E*R

    ReplyDelete

Didakwah